Avustuskohteet

Sharewoodissa on 49 upeaa avustuskohdetta. Valitse kohteesi ja liity hyväntekijäksi.

Kirjoitettu: 21.12.2016
Olen tehnyt jo monen vuoden ajan kaikille sinapit jouluksi.Nyt alkaa olla ongelmana se ettei ole enää pieniä nättejä purkkeja,eikä pilttipurkejakaan enää tule kun ei ole vaivaikäisiä lapsenlapsia.Niistäkin sai nättejä koristelemalla.

Kirjoitettu: 4.12.2016
Nyt harmittaa etten ole vaihtanut talvirenkaita autooni.Polvi on vaan kipeä ja tänäänkin olen menossa synttäreille,pitää mennä junalla,onneksi poika lupasi hakea junalta ettei tarvitse kävellä loppumatkaa.

Kirjoitettu: 28.11.2016
Kun Milanossa oltiin niin täytyihän se teatteri nähdä,ensin etsittiin teatteria ja sitten lipunmyyntipaikkaa.Helposti ei löytynyt kumpikaan.Neuvoja saatiin milloin mihinkin suuntaan.Kello oli 14,00 kun löydettiin lipunmyyntipaikka ja päätettiin mennä  kello 15,00 alkavaan musiikkiesitykseen joka kestää tunnin.Liput oli loppuunmyyty,no ajateltiin että mennään sitten illalla oopperaan,muuta lipunmyynti alkaa vasta 18,00,ulkona keräsivät listoja halukkaista.Luovutettiin.Kun kello oli jo 14,40 niin ajateltiin kokeille jos kävis tuuri ja olisi peruutuksia,joten jäätiin odottamaan oven luokse.Siellä olikin yksi nainen joka jakeli tulijoille lippuja,selitimme hänelle asian ja hän lupasi katsoa
lopussa.Häneltä saimmekin liput,joskin eri paikkoihin,ei väliä.Hän oli musiikinopettaja joka toi oppilaitaan esitykseen.Teatteri on todella upea sisältä,minun paikkani oli14 kerroksessa olevassa aitiossa,hyvin näki.Meille esitettiin Verdin,Mascagnin,Puccinin ja Rossinin sävellyksiä,tunti meni että hurahti.

Kirjoitettu: 27.11.2016
Tuli käytyä ensin Milanossa  2 päivää sitten junalla Venetsiaan kahdeksi päiväksi,unohdin kassini junaan mutta onneksi siinä ei ollut mitään tosi tärkeää,eipä löytötavaroistakaan löytynyt,sitten taas junalla Roomaan vielä kahdeksi päiväksi.Lähtöpäivänä oli Roomassa kansallinen lakkopäivä eli ei kulkenut metrot,bussit eikä junatkaan,vettäkin satoi rankasti.Onneksi meille kerrottiin siitä ja tilasimme taksin edellisenä iltana ja tarpeeksi ajoissa lähtemään.Tiet olikin ihan tukossa.Ehdittiin kumminkin.Kotiin lennettiiin sitten Riikan kautta niinkuin mennessäkin.

Kirjoitettu: 15.11.2016
Eilen sitten menin lääkäriin kun nuo kotikonstit ei mitkään auttanut.Määräsi ensin mangneetikuvaukseen ja sitten vasta sain siihen kortisoonipiikin,nyt sitten odotellaan että tehoaa.Kuvauksessa selvisi että joku alempi kierukka on rikki,kulumaa ei ole kuin  vähän.Matkan jälkeen on sitten operaatio edessä.Lääkäri sanoi että hyvä kun tulit eden nyt,kun lähempänä matkaa ei piikkiä enää olisi voinut antaa.Nytkin on lääkitys lennon ajaksi.Siellähän se eilinen päivä sitten menikin,odotellessa eri toimenpiteitä.Nyt vaan toivon että lauantaina alkava matka onnistuu,sillä hotellihuoneissa en halua aikaani viettää.

Kirjoitettu: 9.10.2016
Kävin tuolta tarkastamassa omat lapratulokset mutta en niistä tullut hullua hurskaammaksi,kaippa lääkärit niistä selvän ottaa.Kun ei ole mitään ilmoitettu niin kaikki on varkaan OK.

Kirjoitettu: 4.10.2016
Lähdin aamulla "lapraan"syömättä tietenkin,siellä piti jonotta noin tunnin verran ennenkuin oli minun vuoroni.Sitten selvisi että lääkäri oli unohtanut laittaa lähetteen eli ei koetta.Ehkä pikkuisen harmistuneena soittelin,sain uuden lähetteen,nyt on sitten tehtävä uusi reissu.Sen verran säälivät "laprassa"että antoivat lapun jolla pääsen jonottamatta ensi kerralla,edes pikkuisen lohtua.Aamulla oli vielä niin tosi kylmää etten tuntunut lämpiävän millään syönninkään jälkeen,energiat vissin lopussa.Ensikerralla menen varmaan metrolla,enkä kävele,niinkuin nyt.

Kirjoitettu: 19.9.2016
Tänään on ollut vilkas päivä,ensin vein auton korjattavaksi kun siinä ei lukko enää toimi,kävellen pois,sitten kuntojumpalle kävellen,poiskin kävelin.Lukko onkin aika kallis korjattava kun pitää irroittaa ovikin että pääsee lukkopesään ja avaimet pitää sarjoittaa.Vaan minkäs teet.

Kirjoitettu: 6.9.2016
Tämä on jo toinen kerta kun joudun hankkimaan uuden puhelimen,entinen vaan lakkaa toimimasta.Tämä uusi on niin sanottu älypuhekin eli pitää opetella hipaisunäppäimet.Sitä tässä nyt harjoittelen.

Kirjoitettu: 28.8.2016
Eilen illalla olin LinnanTähdet konsertissa jossa esiintyivät Laura Voutilainen ja Valtteri Torikka,Olavintinnassa,upea konsertti.Pois tuleminen olikin sitten toinen juttu,satoi vettä ja hurja tuuli,tielle oli kaatunut 4 puuta joita piti väistellä,yksi puu vielä lankojen päällä ylhäällä,matkaa oli 60 km.Mökin pihaan ajoin niin että voin jättää autonvalot päälle, mennessäni avaamaan oven,painoin pihavaloja päälle vaan olikin sähkökatko,onneksi löysin toimivan taskulampun. Oli tosiaan sysipimeää,kynttilällä ei sateessa ja myrskyssä oli mitään tehnyt.Vähän oli kylmä yö,enkä saanut nukuttua,onneksi tapletti toimi ja voin katsella filmejä.Aamulla ensimmäiseksi hain puita ja laitoin takkaan tulen,nyt onkin jo lämmintä.Sähkötkin tuli sitten 13,30,sain jo tehtyä ruokaakin.Jokohan olisi aika lähteä kotia.

Kirjoitettu: 13.8.2016
Eilen kauppareissulla eksyin,tiellä jota olen ajanut satoja kertoja,kuunteli radiota ajaessani ja olin kai niin keskittynyt siihen etten ollenkaan huomannut missä olin ajanut vikaan.Ajoin noin 15 km vikaan ennen kuin tajusin että tämä ei ole tuttu tie,eikun takaisin,eli tuli noin 30 km lisää matkaa.Onneksi oli tankannutkin auton,ettei pensa päässyt loppumaan.

Kirjoitettu: 5.8.2016
Olin eilen illalla kuuntelemassa La Bohème oopperaa Olavinlinnassa,esitys oli vallan upea.Oma olo ei vaan ollut paras mahdollinen kun alkoi flunssa just päivällä ja satoi vielä vettä mennessä.Onneksi oli tarpeeksi lämmintä päällä.Ei nyt kyllä olisi pitänyt saada flunssaa kun olen syönyt mustiaviinimarjoja jo monena päivänä.Tänään en lähde keräämään,tänä apulainen nyt huilaa.

Kirjoitettu: 24.7.2016
Eilen vein miniän junalle ja poika lähti lasten kanssa autolla kotiaan,kun on 4 lasta niin ei yhteen autoon enää mahdu,tuli yllättävän hiljaista.Jäi minulle vielä paljon hakettamista kun pojan kanssa kaadettiin 4 kuusta lisää kun olin itsekkin niitä jo kaatanut.Aikamoinen kasa on pöllejä pilkottavaksi,eipä ihan äkkiä saunapuut lopu.

Kirjoitettu: 11.7.2016
Minulla on mökillä 28 porrasta laiturille,eilen kun tulin uimasta niin puolivälissä portaita minua katseli pää koholla käärme,siinä vajaan metrin päässä.Siinä me sitten tuijotimme toisiamme,mietin että mistä tänne Savon sydänmaille on ruskea käärme tullut,en ollut  ennen kuullut moisesta.Minä kun nakuna olin niin en yrittänyt lähteä ohittamaan,tömistelin kunnolla niin luikahtihan se siitä mustikoiden joukkoon.
Myöhemmin tarkistin netistä asiaa ja selvisi että on olemassa ruskeita kyitäkin,oli ihan kuviakin.Itse olin kyllä kuullut mustistakin vaan en ruskeista.Arvatkaa tömistelenkö kun menen seuraavan kerran mustikoita keräämään.

Kirjoitettu: 2.6.2016
Tänään yritin tehdä hommia mutta aina kun aloitin rupesi satamaan ja loppui melkein heti.Satoi niin vähän kerrallaan että pitää illalla vissin vielä kastella kasvimaa,ellei taas ala satamaan.

Kirjoitettu: 8.5.2016
Tänään olin poikani ja hänen neljän lapsensa kanssa stadikalla uimassa.Minä ja tytöt pääsimmekin ilmaiseksi,siksipä siellä paljon naisia olikin.Mukavaa oli kun vesikin oli niin lämmintä.Aikaa saatiin kulumaan 4 tuntia,sitten vasta malttoivat lähteä,minun luokseni syömään.

Kirjoitettu: 7.5.2016
Torstaina tuli luokseni 13 ja 12 vuotiaat pojat yökylään.Torstaina kierreltiin kaupunkia ja katsottin miten mummin luokse tullaan bussilla,metrolla tai ratikalla.Tutkittiin sekin miten lippuja ostetaan.Perjantaina käytiin sitten katsomassa elokuva,Risto Räppääjä ja yöhaukka.Siitä huolimatta mummin tietokone ja tapletti kävi kuumana.

Kirjoitettu: 29.4.2016
Kävin tänään uusimassa ajokorttini ja minua ennen oli kassalla vanhempi herra joka kulki aivan kumarassa ja oli hänellä "pullonpohjasilmälasitkin",vaan kortin hänkin sai.Ajotaito ratkaisee vissin enemmän,että ei tässä muuta kuin ajotaitoa ylläpitämään.Vaikka ei sitä siellä tarkastettu.

Kirjoitettu: 9.4.2016
Satutin kylkiluuni keskiviikkona kun kurkottelin lehtiroskiksesta mielenkiintoista lehteä,joka oli aika pohjalla.Eipä tullut mieleenkään ettei luut sitä kestäisi,onhan ne ennenkin kestäneet.Soitin terveydenhoitajallekin ja kysyin pitäisikä asialle tehdä jotain,käski vaan ottaa rauhallisesti ja arveli ettei niissä ole kuin korkeintaan pieni murtuma eikä sellaisille voi tehdä mitään.Enkä muuten sitä lehteä saanut.

Kirjoitettu: 5.4.2016
Tänään ajoin autolla ensimmäistä kertaa tänävuonna,kun nyt saa jo ajaa kesärenkailla,hyvin tuo oli vielä muistissa, ajotaito.Kaupan parkkihallissa piti etsiä vapaata paikkaa kun taas on paljon paikkoja muutettu eri firmoille,tuntuu aina kaupan paikat vähenevän.

Hei Hyväntekijä - tilaa Sharewoodin uutiskirje!

Saat etuja, tarjouksia ja kilpailukutsuja sekä uutiskirjeen kerran kuukaudessa.
Tule mukaan. Hyvän tekeminen tekee onnelliseksi - tutkitusti.

ps. Jos olet rekisteröitynyt Sharewoodiin, saat uutiskirjeen ja edut automaattisesti.